وبلاگ تفریحی خنده دار پیامک جدید آموزشی انیمیشن جدید

وبلاگ تفریحی خنده دار پیامک جدید آموزشی انیمیشن جدید

وبلاگ تفریحی خنده دار پیامک جدید آموزشی انیمیشن جدید

وبلاگ تفریحی خنده دار پیامک جدید آموزشی انیمیشن جدید

vakilTele3

حرفه ی وکالت دادگستری در ایران، به سمت تخصصی شدن حرکت می کند. گرچه شاید بتوان گفت برخی موضوعات و پرونده ها، بخصوص موضوعات خانواده، مهریه و طلاق و برخی مطالبات مالی و، حتی در طیفی وسیع تر، گروهی از شکایتهای کیفری و پیگیری مسائل آن در دادسراها و مراجع قضایی ضرورتی به تخصص آنچنانی برای وکیل دادگستری نداشته باشد اما در هر حال، تجربه ی کافی و به روز بودن دانش و اطلاعات وکیل نقش مهمی در روند دادرسی و ایفاد نتیجه ی مطلوب خواهد داشت.

با گسترش روابط اجتماعی و اقتصادی و پیچیده تر شدن مسائل ناشی از این روابط و نیز توسعه ی روزافزون اینترنت، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، فیس بوک و ارتباطات از طریق ایمیل و … موضوعات و سوالات عدیده ای ایجاد شده است که یک وکیل دادگستری و مشاور حقوقی، صرفا، با اتکا به دانش کلاسیک حقوقی (لیسانس، فوق لیسانس، دکتری) و تجربه ی اندک نمی تواند پاسخگوی خیل عظیم سوالات و دعاوی احتمالی مطرح در دادگستری باشد.

با توجه به همین رشد سریع روابط حقوقی، قوه قضاییه نیز در سالهای اخیر با ایجاد مراجع تخصصی، علاوه بر دادسراها و دادگاههای عمومی مثلا، دادسرای جرایم رایانه ای، دادسرای جرایم پولی و بانکی، دادسرای رسانه و … سعی در برآورده کردن نیازها، مشکلات و دعاوی حقوقی و قضایی مردم نموده است. گرچه آنچه هست کافی نبوده و آنچه در عمل مشاهده می شود لزوم آموزش تخصصی را هر چه بیشتر نمایان کرده است.

کانون وکلای دادگستری نیز در دوره های اخیر مدیریتی خود، سعی در برگزاری دوره های آموزشی علمی و عملی برای وکلای دادگستری اعم از وکلای پایه یک و کارآموزان وکالت نموده است. به رغم اتخاذ تدابیری اینچنین و تلاش در راستای روزآمد و تخصصی کردن دانش وکلای دادگستری، آنچه ملاحظه می  شود و باید گفت، این است که هیچ اقدام اساسی و موثری در این جهت صورت نگرفته، عزم و همتی نیز دیده نمی شود.

نیازها و مشکلات ناشی از قراردادها و روابط حقوقی می طلبد که موسسات حقوقی قوی و کارآمدی ایجاد شود که بتواند با وکلای جوان و نیز وکلا و مشاوران تخصصی و بهره گیری از تجارب وکلا و قضات بازنشسته، سرعت، تخصص، کارآمدی و در نهایت، رضایتمندی موکلین را به منصه ظهور برساند و با اتخاذ تدابیر و روشهای جدید، مشاوره حقوقی در فضای مجازی، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره حقوقی در تلگرام و اینستاگرام را نهادینه کند. البته نمی توان و نباید انتظار داشت موسسات حقوقی عهده دار مشاوره حقوقی رایگان باشند. رایگان بودن مشاوره حقوقی، برخلاف ظاهر قشنگ و دلنواز، کیفیت مشاوره ها را تحت تأثیر قرار می دهد و شاید هدف از مشاوره دادن را، صرفا، به اخذ پرونده با روشهای نادرست و تشویق مراجعین به طرح دعاوی واهی تنزل دهد و یا دفاع ضعیف و نافرجام را در پی داشته باشد. به یاد داشته باشید صداقت و تعهد وکیل دادگستری در کنار تخصص و شم وکالتی لازمه شغل وکالت است.

با توجه به تجربه ی چندین ساله به عنوان وکیل پایه یک دادگستری، نیاز مبرم بخشی از افراد جامعه به خدمات حقوقی بخصوص مشاوره حقوقی آنی و فوری را به کرات دیده ام. اگر در چنین وضعیتی قرار گرفتید می توانید از مشاوره حقوقی آنلاین ما در تلگرام بهره بگیرید. بنا به ضرورت مذکور، مشاوره تلفنی و تلگرامی در ساعات غیر کاری، در صورت پرداخت حق مشاوره مقدور خواهد بود (09121582093) مشاوره رایگان، در هر صورت، چه حضوری و چه تلفنی، با توجه به همان دلایل پیش گفته ممکن نخواهد بود. گرچه برای پاسخ و مشاوره در خصوص برخی از موضوعات، سوالات و پرونده های حقوقی لازم است اصل مدارک توسط وکیل رؤیت شود یا در پاره ای موارد، پرونده با دقت مطالعه شود.

مصطفی محمدی: وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی- مدیر مؤسسه حقوقی فریاد دادپویان- عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

شماره تلگرام وکیل شماره وکیل تلگرام مشاوره آنلاین مشاوره با وکیل مشاوره حقوقی در تلگرام مشاوره در تلگرام مشاوره وکیل در تلگرام وکیل تلگرامی وکیل در تلگرام

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.